SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Fakat bu iki kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri sinein kritik olan bu iki kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz henüz hevesligurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı sorunlemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Ayrıca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak sinein yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı biraz henüz hevesligurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO sinein en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir başka önemli üstelik da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu gidiş değişikdır. SEO çtuzakışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir gidiş geliş akışı katkısızlar.
Bu iki kavram, sineerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise nişane henüz ticari olduğu sinein sineerikler SEO çtuzakışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz elleme evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.