Logo nedir? Lafız fehvaı olarak nesep huzurlığı dilimizde amblem olan, bir çalışmain, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak çalışmaletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı çalışmai sembolize edebileceği kabil, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük fehvaının haricinde, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan eş veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı epey önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çkırmızıışmasını meydana getirecek eş veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkırmızıışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, çalışmaletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğçalışmatirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş vadiı ile faaliyette bulunan şirketler için henüz çok tercih edilebilir. Tenha bir sektörde çalışma gösteren çalışmaletmelerin çoğunlukla logoları kolü oyun eder. Fakat birden lüks kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne çalışmae yarar?
İşletmeler için logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan sahiden marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple çalışmaletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza sağlıklı adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çkırmızıışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayıcı çalışmaaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, amelî anlaşılır, yolırlanması amelî, kabil başüstüneğunca az sayıda renkten oluşemtiaıdır. Her çmüsavi baskı ve anlaşma tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa amil vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya eke hüsran verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine akla yatkın olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yönıgün lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit dahi sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket için logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu marifet çok önemlidir.